پيكره تراشي و پيكره سازي در نخستین سالهای سده بیستم
تعداد صفحه : 18 به نام خدا پيكره سازي يا پيكره تراشي (مجسه سازي) را نمي توان يك اصطلاح ثابت براي اطلاق به اشياء يا فعاليت هاي معين دانست. ترجيحاً اين نام شاخه اي از هنر بصري است كه در جريان رشد و تغيير دايم طبيعي از فعاليت هاي تازه اي از اشياء را در بر مي گيرد. (چنانكه مثلا حوزه دلالت اين اصطلاح در سده بيستم بسيار وسيع تر از سده پانزدهم شده است) با اين حال هنر مجسمه سازي داراي يك خصلت اصلي و هميشگي است كه آن را از ساير هنرهاي بصري متمايز ميكند. آفرينش شكل سه بعدي بنابراين حجم مهم ترين عنصر در طرح يك مجسمه محسوب مي شود. مجسمه ممكن است به صورت همه جانبي يا به صورت نقش برجسته باشد. مجمسه همه جانبي شي است مستقل است و جدا كه فضايي را اشغال كرده (وجود مستقل يك آرم يا يك صندلي است) ولي نقش برجسته به زمينه اي متصل شده و يا كمابيش از آن برون آمده است. در ساختن مجسمه مواد بسيار متنوعي چون گل، گچ، موم سنگ، بتن، چوب، فلز به خصوص مفرغ، فاييبرگلاس، عاج، صرف، كاغذ و غيره به كار برده مي شود. روش ها و اسلوبهاي مجسمه سازي را نيز ميتوان به سه گروه عمده تقسيم كرد. الف: كنده كاري(حجاري): در اين روش مجسمه سازي كار خود را با توده اي از ماده جامد (مثلا يك قطعه سنگ يا چوب) آغاز ميكند و در روند كاستن از توده مزبور به شكل مورد نظر مي رسند. ب: شكل دهي: در اين روش انواع مواد حجيم پذير چون موم و گچ و غيره را مي توان به كار برد. پ: خفتكاري: در اين روش مجمسه ساز قطعات و پيش ساخته يا اشياي يافته را جوشكاري، لحيم كاري، پرچ كاري، ميخ كردن، چسبانيدن و غيره به هم متصل ميكند تا طرح مورد نظر را تحقق بخشد. بنابراين اين گونه مجسمه لزوماً از يك...
موضوع : هنر شرق و غرب(ايران ،روم،يونان) استاد مربوطه : مقدمه چون ما دوستداران زیبایی هستیم دلی با سادگی و ذهن را بی آنکه مردانگی از دست برود تربیت می کنیم ما پیروان مکتب یونانیم فرهنگ یونان بدان سان به دست ما رسیده از کمال مطلوب آموزش و پرورش و زندگی انسان دوستانه ای که فرهنگ مزبور پی افکنده بود سخن گفته است. در تفکر یونانیان آنچه آدمی را از همه چیز متمایز می گرداند عقل است و عقل آدمی که استدلال کردن را آموخته باشد برترین پدیده یا کارکردی است که طبیعت آفریده است. یونانیان می گفتند نظام طبیعت و عقل زیبا ساده است و زیبایی اشیاء با شناخت ما از آن ها یکی است. بدین ترتیب زندگی زیبا و دستیابی به روح زیبا در پی پذیرفتن آن جمله معروف یونانی خودت را بشناس می آید. در یونان انسان ادعا می کند که قدرت ویژه اش که قدرت عقل است او را در مرتبه ای بس فراتر از جانواران قرار می دهد. لیکن ذهن یونانی به طرزی خشک یا رنگ پریده عقل گرای نیست به بیان درست تر هنر یونان با فرهنگ یونان ترکیب فشرده از اضداد و گونه ای هماهنگی میان عاطفة عمیق و نظام منطقی تشکیل می دهد. روشنی و تقارن این هنر سرد نیست بلکه خیره کننده است شکل هایش می تواند دقیق و مطابق اصول ریاضی و در همان حال سرشار از زندگی باشند. یونان در نقطه مقابل مصر با سطوح کشیده افقی دشت رسوبی میان جلگه های صحرایی و تابش ظاهراً بی تغییر آفتاب کشوری است با جغرافیا و آب هوای متغیر. خلیج های واقع در خط ساحلی عمیقاً تو رفته و بریده بریدة آن یونان را به سرزمینی نیمه خشک و نیمه دریایی تبدیل مب کند آب بخشانهای کوهستان های این کشور را به چندین واحد کوچک تقسیم می کند. آب و هوای یونان بسیار تند زمستان های سرد و تابستان های خشک و گرم تبدیل می کند. تقریباً همیشه نسیم...
در این مجموعه روش تهیه انواع کباب ها، انواع خورشت ها، غذاهای محلی، ته چین، ماهی، استیک، ژیگوی گوساله، انواع کوکو، لازانیا، راگو، انواع پلو، شنیسل، سوپ، ترشی، بریانی، کیک، حوا، رولت گوشت، شعله زرد و بسیاری از غذاهای لذیذ دیگر آورده شده است.
این فایل در قالب Word قابل ویرایش، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی می باشد
قالب: Word
تعداد صفحات: 71
توضیحات:
چكيده
در عصر حاضر از انوع طراحي نوري براي ايجاد روشنايي روزمره استفاده مي شود كه قسمتي از اين طراحي نوري در اختيار طراحان گرافيك قرار گرفته است.
امروزه نور در زمنيه ي گرافيك چنان تنوعي يافته است كه كمتر كسي را مي توان يافت كه براي تبليغات محيطي از نورپردازي استفاده نكرده باشد. اما طراحان زيادي هستند كه تجربه و آگاهي لازم را در مورد خصوصيات و ويژگي هاي نور ندارند. اين مسئله باعث مي شود كه ايده هاي خلاقانه آنها به هنگام استفاده و اجرا جلوه ي واقعي خود را نداشته باشد. بنابر اين بهتر است كه طراح قبل از شروع نور پردازي با ويژگي هاي و خصوصيات نور و تجهيزات آن آشنا شود تا نور بتواند باعث خلق يك اثر هنري شده و جلوه ي خود را به طور معجزه آسا نشان دهد.
در اين تحقيق سعي شده است كه طراحان با نور پردازيها و كاربرد آنها در تبليغات و استفاده درست از وسايل نورپردازي در جايگاه مناسب با خصوصيات خاص آن آشنا شده و در رشته ي كاري خود حضور مثبت يابند و كارهاي نفس به جا گذارند.
دانلود مقاله هنر دوره قاجار و تأثیرات آن در تزئینات بنا
این فایل در قالب Word قابل ویرایش، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی می باشد
قالب: Word
تعداد صفحات: 21
توضیحات:
هنر دوره قاجار و تأثیرات آن در تزئینات بنا
هنر دورهی قاجار ادامهی مستقیم هنر دورههای قبلهای نبود و در این دوره، هنر دارای سه مشخصه بود: جدایی فرهنگ ایرانی از فرهنگ و سنت اسلامی، ورود عناصر مردمی و عامیانه و وابستگی افزاینده به عناصر هنر غربی. در این دوره، هنر هویت مستقلی را ارائه داد. ساختمانهای متعددی در آرامش نسبی و حکومت طولانی قاجار ساخته شدند و با توجه به ورود عکاسی به ایران و گسترش نشریات و وقایعنگاری اطلاعات مفید و منابع دسته اولی از این بناها در دسترس است. در دوره قاجار دیوارنگارهها متأثر از هنر نقاشی اروپایی است. بیشترین دیوان کارها متعلق به دیوار نوارهای تجار ثروتمندان در تهران است و بعد از آن میتوان به شهرهای اصفهان، شیراز، تبریز و کاشان اشاره کرد.
نقاش دوره قاجار را میتوان مرحله مهمی برای عبور از نقاشی به شیوه جدید و تکوین یک مکتب ایرانی با تلفیقی از سنتهای نگارگری و دستاوردهای هنر غربی دانست. تأثیر هنر غرب در ایران از زمان صفویه آغاز و در دوره زند و قاجاریه رونق بیشتری مییابد و شئون مختلف فرهنگ و هنر، خصوصاً دیوارنگاری را متأثر میسازد. دیوارنگارههای این دوره علاوه بر کاخها برای تزیین درون و بیرون خانهها، حمامها و امامزادهها بکار برده میشوند. مضامین این دیوارنگارهها اغلب مضامین سیاسی و حماسی، تزیینی و بزمی و دینی هستند.
آثار چاپی گوناگون نقاشان اروپایی تأثیرات گوناگونی بر هنرمندان نقاش قاجار بر جای گذاشت و علاوه بر پیامدهای قابل توجه و حتی کژفهمیهایی نیز به همراه داشت. بازنمایی عین خارجی ناسوتی موضوع، تفسیری است که در مرحله نخست در تفکر هنرمند مصداق یافته، و این برخورد تلاش میشود واقعیت جهان بیرون جایگزین نقاشی تجریدی در پیوند با شعر و ادبیات شود. در این تلاش، حضور جهانی بیرونی به عنوان موردی نفسانی، در آثار آشکار میشود. بدین ترتیب اثری مستقل از تخیل شاعر و ادبیات به ظهور میرسد. هنرمند نقاش دوره قاجاریه با مکاشفهای هنری کل تجربیات سنتی و مدرن زمان خود را به نمایش میگذارد. (جلالی جعفری ۱۳۸۲، ص ۴۵).
این فایل در قالب Word قابل ویرایش، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی می باشد
قالب: Word
تعداد صفحات: 34
توضیحات:
هنر صفوی و تأثیرات آن در تزئینات بنا
دورهی صفویه را یکی از اعصار درخشان معماری و هنر ایران میدانیم؛ چرا که تمامی زمینههای هنری از معماری و تزئینات آن، نگارگری و خوشنویسی، موسیقی سنتی، هنرهای صناعی، نمایش و در نهایت مباحث حکمی و فلسفی هنر و ادبیات ایران، شاهد رشد و شکوفایی هنر و خلق آثار هنری بودهایم که نمونههای باارزش آن دوران، تاکنون موجود است. معماری دورهی صفویه که به نام شیوه یا سبک اصفهانی معروف است در بناهای مساجد، کاخها، کاروانسراها، مدارس، مقابر، حمامها، پلها و بازارها به چشم میخورد (حسن یاوری، 1388، ص 165).
تداوم و عمر طولانی این سلسله و استحکام جنبههای مذهبی و فرهنگی آن، موجب تقویت و تحکیم سنت هنری آن گردید. تولیدات و محصولات هنری این دو قرن، کاملاً ویژگی و مشخصه آن را داشت. تنها نوآوری دوره صفوی را در هنرها باید در زمینه طراحی شهری جستجو کرد. در این دوره نیز، سبکی اصیل از آثار نگارگری، نساجی و قالیبافی با شکوه و جدید نیز به وجود آورده است (جیان روبرتو اسکاچیا، 1376، ص 15).
بیشتر آثار معماری اوایل دوره صفوی از بین رفته؛ از این رو، زیباییشناسی هنر این دوره را تنها میتوان از روی هنرهای تزئینی آن بازآفرینی کرد. نگاره های دوره صفویان دربردارنده گیاهان سرسبز، معماری دقیق و سنجیده و رنگبندی درخشان نگارههای دوره ترکمانان است؛ به نظر میرسد که کارگاههای سلطنتی عصر ترکمانان تبریز هنوز در زمان صفویان، فعال و کوشا بودهاند.
این فایل در قالب Word قابل ویرایش، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی می باشد
قالب: Word
تعداد صفحات: 17
توضیحات:
ویژگیهای کتاب آرایی
وجود سرلوحه به شکل گلدسته و تاج بر بالای نخست صفحات کتاب، قرار گرفتن کتیبه در اطراف عبارت «بسماللهالرحمنالرحیم» در شروع کتاب و خطکشی های عمودی در جدا شدن متنها و تصویرها (به ویژه متنهای شعری) از ویژگیهای آرایه کتاب در این دوره به شمار میرود. چاپ کتاب به صورت «ورقی» که از طریق تا زدن چندتایی صفحات دراز کاغذ پدید میآمد نیز از ویژگی صحافی کتابچههای مکتبخانهای است. در همراهی عناصر محتوایی، متن و تصویر کمتر در یک دیگر بافته میشوند و تصویر بیشتر در پایین، بالا و یا کنار متن قرار میگیرد؛ از سوی دیگر، قرار گرفتن نام شخصیتها و کنش آنها در میانهی تصویر از ویژگیهای شمایل نگاری و تصویرهای قهوهخانهای است که در مجموعه آثار تصویری چاپ سنگی در این دوره نیز رعایت شده است. با وجود این، هنوز هم آرایه کتاب همپای هنر گرافیک، آنچنانکه باید و شاید در این دوره کودکان نیست، اما با گذشته خود، فاصله زیادی گرفته و در مجموع، گام بلندی رو به جلو برداشته است.
محمود جوادی پور، لیلی تقی پور و محمد بهرامی
محمود جوادی پور و لیلی تقی پور از دهه 20، تصویرگری کتابهای کودکان را در بخش کتابهای درسی و تصویرگری مجلهای را در کنار نقاشی حرفهای آغاز کرده بودند. در کنار تصویرگران چون محسن وزیری مقدم، رضا شهابی، محمد ناصر صفا، ابراهیم بنی احمد، یحیی دولتشاهی، افضلالدین آذربد، محمد تجویدی، محسن دولو، ملک الکلامی برجستهترین تصویرگران دهههای پیشین به شمار میروند. تصویرگری لیلی تقی پور برای مجموعه کتاب افسانههای صبحی، مهمترین تلاش این هنرمند در دهه 30 و پس از آن به شمار میرود. محمود جوادی پور نیز با تصویرگری کتابهای داستانهای شاهنامه، داستانهای ایران باستان و موش و گربه در این دوره، رد پای درخشانی از خود بر جای گذاشت. محمد بهرامی با تصویرگری سه جلد نخست قصههای خوب برای بچههای خوب در انتشارات امیرکبیر، این فرایند را قوت بخشید.
این فایل در قالب Word قابل ویرایش، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی می باشد
قالب:Word
تعداد صفحات: 15
توضیحات:
سپهری شاعر یا نقاش
این حقیر با مطالعه ی آثار سپهری و زندگی نامه ایشان متوجه شدم که ایشان علاوه بر شعر در نقاشی نیز در حد بالایی از مهارت و مشهوریت در زمان خودشان بودند و در نمایشگاههای زیادی شرکت داشتند، به همین دلیل تصمیم گرفتم هر دو بعد شاعری و نقاشی ایشان را مورد بررسی قرار دهم.
در هر قسمت سعی شده است مقداری از آن مقوله صحبت شود و نمونههایی نیز بیان شود. در مقوله ی نقاشی برای نمونه؛ نمایشگاهها و … معرفی شدهاند.
سهراب سپهری یکی از شعر او نقاشان معاصر است که هم در آثار ادبی اش شیوه ی خاص خود را داشت و هم در آثار نقاشیاش رویکرد نوینی ارائه داد. بیشک بین نقاشیهای او و شعرهایش ارتباطی است.
چهار کتاب نخستین او صدای پای آب (1344)، مسافر(1345)، حجم سبز (1346)، ما هیچ، ما نگاه (1356). را بیشتر باید نشان دهنده ی کارنامه ی شاعری او دانست.
سهراب از معدود شاعرانی است که جهان بینی خاص خود را دارد و برای فهمیدن آثارش باید از جهانبینی او آگاه بود.
این فایل در قالب پاورپوینت قابل ویرایش، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی می باشد
قالب: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 26
توضیحات:
در تئوری رنگ سنتی، قرمز، زرد و آبی رنگ های اصلی هستند زیرا دانه های رنگی تشکیل دهنده آنها از ترکیب هیچ رنگ دیگری به وجود نیامده و تمام رنگ های دیگر از ترکیبات مختلف این سه رنگ با یکدیگر به دست می آیند. برای کاربر راحتترین چیز اینه که بدون فکر کردن و از روی عادت کاری رو که میخواد انجام بده. برای این منظور باید رابط کاربر رو جوری طراحی کرد که کاربر با استفاده از اون چیزهایی که تو دنیای واقعی ملکه ذهنش شده راه خودش رو به سادگی تو برنامه پیدا کنه.
به دستورات تصویری مناسب نسبت بدید که گویای عملکرد دستور باشه.
یک تصویر گویای هزار حرفه ولی بخاطر داشته باشید که نبود یک تصویر بهتر از بودن یک تصویر نامناسبه، بهتره. قراره این تصویر راهنمای کاربر باشه نه باعث گمراهی اون.
از اقلامی استفاده کنید که خودشون انجام کاری رو از کاربر طلب میکنند.
به عنوان مثال یک دکمه فشاری (Puch Button) با اون ظاهر برجستهای که داره، داد میزنه که باید روی من فشار بدید.
عرض سلام خدمت تمامی بازدید کنندگان محترم سایت جوبوک
در خدمت شما هستم با معرفی و دانلود تحقیق تاریخ آرایش و گریم را برای دانلود شما عزیزان قرار دادم امیدوارم لذت ببرید ...
در دهه 1950 ، وجود فیلم هاي رنگی تاثیر بسیار زیادي بر لوازم آرایشی و نحوه آرایش کردن مردم گذاشت. پرده هاي سینمایی عظیم، ظاهر و چهره بدون نقص ستارگان سینما را درخشان و روشن می کرد و باعث شد که مکس فکتورهنرپیشه، نسخه اي معمولی از آنچه که براي گریم خود استفاده می کرد، به نام"پن کیک" را ابداع کند
و........... با تخفیف ویژه
برای خرید کتاب چکار باید بکنیم ؟
بصورت پرداخت آنلاین هزینه و دریافت لینک دانلود
اگر به دنبال فایل مقاله تحقیق پروژه و پایان نامه و همچنین پاورپوینت های دیگری در موضوعات دلخواه خودتان هستید فقط کافیست با ما تماس بگیرید
سایت جوبوک همه روزه و 24 ساعته در خدمت شما عزیزان است فایل و مقاله های مورد نظر خودتون رو از ما بخواهید .
فایل کتاب مقاله جزوه دانشجویی پایان نامه پاورپوینت تحقیق و پروژه های جدید جامع و کامل در همه زمینه های مورد نیاز شما از قبیل فایلهای مذهبی سیاسی تاریخ جغرافیا ادبیات روانشناسی زناشویی علمی ادبی و ....... همه و همه در بزرگترین سایت و فروشگاه آنلاین فروش مقاله و تحقیق و پروژه های دانشجویی و دانش آموزی در ایران
در گذشته، رشته گریم به دو نوع کلی تقسیم می شد ولی امروز بسیار گسترده تر از گذشته شده است.گریم صحنه، شامل: تئاتر، اپرا و باله، گریم و دوربین شامل تلویزیون، سینما و عکاسی رنگی و سیاه وسفید است. نوعی گریم که از سر تا پاي بازیگر با رنگ هاي مایع کار می شود و کاربرد آن براي اپرا،نامیده می شود. این نوع گریم را می شود بر بازیگر BADY ART باله و تئاترهاي مدرن است که کاملاً پوشیده با لباس مناسب، کار کرد. FASHION گریم یا مد: که اغلب بر چهره مانکن ها زن و مرد کار می شود. گریم در سازمان هاي امنیتی کشورها که ظریف ترین گریم محسوب می شود. براي مثال: براي فروشندگان مواد مخدرمأمور چهره خود را تبدیل به یک آدم معتاد می کند.
استاد مهین میهن، تحصیلات خود را در زمینه زیباشناسی (چهره)گریم براي صحنه شامل: تئاتر، اپرا، باله و گریم براي دوربین شامل: سینما، تلویزیون، عکاسی (پرتره)مانکن، ساخت انواع ماسک را در کشور فرانسه گذرانده، مدت هشت سال تحصیل و کار در پاریس فعالیت داشته است. پس از مراجعت به ایران از سال 1355 سرپرستی واحد گریم و ماسک مرکزهنرهاي نمایشی وزارت ارشاد اسلامی را به عهده داشته است، وي مدت دو سال براي اپرا و باله درتالار رودکی کار کرده و پس از پیروزي انقلاب اسلامی همکاري خود را با گروه هاي تئاتر آغاز ودر طول سال ها کار، ده ها نمایش را طراحی گریم و ماسک کرده است. ایشان غیر از کلاس هاي گریم وزارت ارشاد اسلامی مدت 24 سال است که مدرس این رشته کارشناسی و کارشناسی ارشددر دانشکده هاي: هنرهاي زیبا (پردیس) گروه تئاتر دانشگاه تهران، دانشکده سینما و تئاتر هنر،فرهنگسراي نیاوران، دانشگاه هنر تربیت مدرس، مجتمع دانشگاهی اسلامی، دانشکده هنر دانشگاهآزاد اسلامی و سرپرست کلاس هاي حوزه هنري بوده است.
مدل های مختلفی از فیگورها و ژست های مختلف برای عکس پرتره، فشن، و غیره جمع آوری شده است که علاوه بر این به برسی و نحوه برخورد با مشکلات عکاسی از نوزادان و افرادی که تازه راه رفتن را یاد گرفته اند تا کودکانی که به مدرسه میروند ، پرداخته شده است.
خلاقیت و ابتکار در طرحهای تبلیغاتی یکی از امتیازات یک محصول نسبت به رقباست. در اینجا گزیده ای از خلاقیت های گرافیکی در تبلیغات را برای شما ( با تشکر از سایت برترین ها ... ) جمع آوری کرده ایم.
خلاقیت و ابتکار در طرحهای تبلیغاتی شماره دو
نمونه هایی از تبلیغات
شرکت- اتومبیل- سرگرمی به همراه غذای تازه- خدمات شبکه- وزارت بهداشت و درمان فرانسه - پاستیل - دوربین عکاسی - پپسی لایت - ظرف آشپزی
خلاقیت و ابتکار در طرحهای تبلیغاتی یکی از امتیازات یک محصول نسبت به رقباست. در اینجا گزیده ای از خلاقیت های گرافیکی در تبلیغات را برای شما ( با تشکر از سایت برترین ها ... ) جمع آوری کرده ایم.
نمونه هایی از تبلیغات شامل
خدمات شبکه- وزارت بهداشت و درمان - پاستیل - دوربین عکاسی - شرکت- اتومبیل- سرگرمی به همراه غذای تازه- پپسی لایت - ظرف آشپزی -
دانلود عکاسی خلاقانه شماره یک Creative Photography set
در این پست مجموعه ای بیش از 160 عکس از عکاسان مختلف را برای دانلود قرار داده ایم که بسیار زیبا و خلاقانه می بشند و ایده های بسیار زیبایی را در یان تصاویر به کار برده اند.
در این کتاب مدل های مختلف و متنوعی از فیگورها و ژست ها را در حالت های مختلف برای عکاسی پرتره و غیره بسته به اینکه چه مقدار از بدن را در تصویر قصد نشان دادن دارید نشان داده شده است که میتواند به عنوان منبع مناسبی برای عکاسان چه برای عکاسی فشن، مدل، عروسی،خانوادگی یا پرتره باشد. همچنین در این کتاب ، مهمترین مشکلاتی را که عکاسان معمولا با آن در حالت ها و ژست های مختلف با آن روبرو می شوند را توضیح میدهد.
حتما شماهم تا به حال به دنبال راهی سریع و ساده برای نوشتن متن بر روی عکس های خود بوده اید.این نرم افزار پاسخ ما به شماست. با این نرم افزار مفید و کارآمد میتوانید هر متنی را که دوست دارید بر روی عکس های خود بنویسید و برای دوستان خود ارسال نمایید. این نرم افزار خوب و کاربردی علاقه مندان زیادی را به دنبال خود کشانده است .
بدون شک شماهم یکی از این علاقه متدان این نرم افزار اندرویدی خواهید شد.
این فایل در قالب Word قابل ویرایش، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی می باشد
قالب:Word
تعداد صفحات: 20
توضیحات:
تعاریف
2-1- تعریف هنر و هنرمند
بنا به تعریف دکتر مهدی حجت، هنر ظرفی است که مظروف آن آدمی است. هنر، طراحی همه چیزهایی است که انسان با آن سر و کار دارد.
هنرمند کسی است که وحدت نگاه خود را، بر کثرت نگاه ما، منطبق میکند. اجزای پراکنده حس و اندیشه و نسبیت زیبایی شناسانه را به زندگی، در پدیدهای چندبعدی و به گونهای متحد و متشکل، به ما مینمایاند.
دقیقاً بر این اساس، با اینکه هنرمند با همین زندگی و از همین زندگی میجوشد، آنچه به ما ارائه میدهد، متفاوت از آن چیزی ست که خود دیده و یا رسیده و دریافتهایم.
2-2- تاریخ پیدایش هنر
اگر با اين سؤال برخورد كنيم كه هنر در چه زماني و در كجا پديد آمد و ظهور كرد و در پيشينه هستي آدمي، كندوكاو كنيم، خواهيم ديد هنر همزاد انسان است. هيچ زمان و زميني نميتوان يافت كه اثري از هنر در آن نباشد. گويا آدمي با هنر آفريده شده، با هنر زيست كرده و با هنر از اين جهان به ديار ديگر شتافته است. اين همراهيِ انسان با هنر حكايت از ارتباط جوهري هنر با انسان دارد. اگر هنر امري عارضي براي انسان بود، هرگز چنين تلازمي با آن پيدا نميكرد. ميبايست چيزي در جوهر و گوهر آدمي باشد كه هنر از آن سرچشمه گرفته و ظهور كرده باشد. پس براي شناخت دقيق هنر، بايد انسان را شناخت و در حقيقت او كاوش كرد.
2-3- اثر هنری
اثر هنری آفریده هنرمند است و هنرمند، مانند هر خالق دیگری تا جایی خالق و آفریننده است که با اراده و اختیار خود به آفرینش میپردازد. از این رو، اثر هنری آفریده ارادی هنرمند است و آفرینش نمیتواند غیرارادی باشد.
پس در هر کار هنری تا آن جا که هنرمند به اراده خود به آفرینش میپردازد، هنر ظهور میکند و هر قدر از نقش عنصر اراده کاسته و بر عامل تصادف و شانس تکیه شود، آفرینش هنری کاهش و هنر تنزّل و تقلیل پیدا میکند. در ادامه خواهیم گفت: زیبایی نیز رخ برمیتابد. ما هیچ گاه نقش زیبایی که دست تصادف و در برخورد آب و گِل و باد و آتش رقم زند، به عنوان یک اثر هنری نمیتوانیم تلقّی کنیم. هنر، آفرینش ارادی هنرمند است.
فروشگاه فایل کیا؛
منبع جامع انواع فایل...
چنانچه فایل مد نظرشما در بین فایل های بارگذاری شده در سایت موجود نبود،می توانید از طریق دایرکت پیج اینستاگرام@kiyafile.ir سفارش دهید.