یادگیری و پیشرفت
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
دیجیتال مارکتینگ
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
رشد کسب‌وکار
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
صنعت آموزش


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 8 فروردين 1398
بازدید : 520
نویسنده : کیا فایل

بررسی ابعاد فیلم معمایی با رویکرد به فیلم بازی اثر دیوید فینچر

بررسی ابعاد فیلم معمایی با رویکرد به فیلم بازی اثر دیوید فینچر

نوع فایل:PDF

تعداد صفحات:14

تاریخ انتشار:1395

چکیده

فیلم معمایی به نوع خاصی از روش قصه گویی و روایت در سینما گفته میشود که میتوان آن را در مقابل روایتهای ساده و بی پیرایه ی بر آمده از سینمای کلاسیک قرار داد. سازندگان این گروه از فیلمها در آثار خود، جهانی را به شکل پازل برای مخاطب خودترسیم میکنند و تماشاگر را به تکمیل کردن قطعات این پازل فرا میخوانند.این نوع از فیلم همواره در تاریخ سینما وجود داشته و به طور کلی از اهمیت بالایی در جذب مخاطب برخوردار است بهترین فیلمهای دههی 90 مانند مظنونین همیشگی (برایان سینگر-1995 )، حس ششم (ام.نایت شیامالان- 1999 ) و همچنین فیلم بازی (دیویدفینچر- 1997 ) از جمله آثاری هستند که در زمره ی فیلم های معمایی میگنجند. این مقاله ضمن بررسی ابعاد مختلف فیلم معمایی، به بررسی یکی از مهمترین فیلمهای معمایی؛ بازی ساخته ی دیوید فینچر می پردازد. رویکرد نظری این تحقیق بر پایهی دو نظریهپرداز مشهور سینما؛ دیوید بوردول و وارن باکلند استوار و روش تحقیق به صورت تحلیلی- تأویلی خواهد بود.

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: هنر , سینما , ,
:: برچسب‌ها: فایل , سینما , روایت , فیلم معمایی , بازی , بررسی , رویکرد , دیوید فینچر ,
تاریخ : دو شنبه 13 اسفند 1397
بازدید : 615
نویسنده : کیا فایل

آموزش ویدیویی پاک کردن تاتو بدون لیزر

 

آموزش تصویری پاک کردن تاتو بدون لیزر

یکی از مشکلات تاتو پس از انجام ان پشیمان شدن از ان و تصمم به پاک کردن آن است. پاک کردن سریه در یک جلسه فقط با عمل لیزر قابل انجام است که هزینه زیادی بین 200 تا 800 هزار تومان را در برمیگیرد.

در این روش اگرچه زمانی بین یک تا 3ماه طول خواهد کشید اما همان نتیجه را خواهید گرفت و از شر تاتو راحت خواهید شد که توسط هر شخصی در هر سطحی قابل انجام می باشد.

 

تاتو یـا همـان خـالـکـوبی قدمتی بیش از ۴۰۰۰ هزار سال 2042
دارد. خـالکـوبـی در فـرهنـگـهـای مـخـتلف معنی و مفهوم
متفاوت و مخصوص به خود را دارد.

۱- خـالـکوبی می تواند بعنوان آرایش دایم بکار برده شود مانند تاتو ابرو.

۲- خالکوبی میتواند بعنوان تشخیص هویت و نشانگر پایگاه اجتماعی فرد بکار رود مثلا رومیان باستان برده ها و تبهکاران را برای شناسایی خالکوبی میکردند.

۳- بعنوان مناسک گذر یعنی هنگامی که فرد از یک مقطع زندگی وارد دوره تازه ای در زندگی میگردد (مانند بلوغ جنسی و ازدواج کردن) در برخی از فرهنگها مانند مردمان جزیره هاییتی اقدام به خالکوبی افراد میکنند.

۴- بعنوان تزیین.
2043
۵- برای برخی افراد تاتو تعیین کننده هویت آنها است.

تاتو و خالکوبی چگونه انجام میگیرد؟

تاتو توسط تزریق جوهر به زیر پوست صورت میگیرد.تزریق توسط یک سوزن که به یک ابزار مخصوص متصل می باشد انـجـام می گیرد. این ابزار سوزن را ۳۰۰۰ -۵۰ بار در دقیقه به سـمـت بـالا و پـایــین مرتعش کرده و جوهر را تا عمق ۱ مـیلی متر بدرون پوست تزریق میکند. جوهر را در خارجی تریـن لایه پـوست یـا هــمان اپیدرم تزریق نمیکنند زیرا این لایه از پوست مرتبا در حال ریزش و جایگزینی می بـاشـد. بنابراین تاتو را نمیتواند به مدت طولانی حفظ کند. جــوهر در لایه میانی پوست یا درم تزریق میگردد که سلولهای ثابتی داشته و باعث میگردد تاتو برای همیشه دست نخورده باقی بماند.

 


 



:: موضوعات مرتبط: سینما , ,
:: برچسب‌ها: آموزش پاک کردن تاتو بدون لیزر , خالکوبی , پاک کردن تاتو ,
تاریخ : دو شنبه 13 اسفند 1397
بازدید : 524
نویسنده : کیا فایل

کلیپ تصویری آموزش نتظیم عمق سوزنها برای لاین و سایه تاتو

 

کلیپ تصویری آموزش نتظیم عمق سوزنها برای لاین و سایه تاتو

تاتو یـا همـان خـالـکـوبی قدمتی بیش از ۴۰۰۰ هزار سال 2042
دارد. خـالکـوبـی در فـرهنـگـهـای مـخـتلف معنی و مفهوم
متفاوت و مخصوص به خود را دارد.

۱- خـالـکوبی می تواند بعنوان آرایش دایم بکار برده شود مانند تاتو ابرو.

۲- خالکوبی میتواند بعنوان تشخیص هویت و نشانگر پایگاه اجتماعی فرد بکار رود مثلا رومیان باستان برده ها و تبهکاران را برای شناسایی خالکوبی میکردند.

۳- بعنوان مناسک گذر یعنی هنگامی که فرد از یک مقطع زندگی وارد دوره تازه ای در زندگی میگردد (مانند بلوغ جنسی و ازدواج کردن) در برخی از فرهنگها مانند مردمان جزیره هاییتی اقدام به خالکوبی افراد میکنند.

۴- بعنوان تزیین.
2043
۵- برای برخی افراد تاتو تعیین کننده هویت آنها است.

تاتو و خالکوبی چگونه انجام میگیرد؟

تاتو توسط تزریق جوهر به زیر پوست صورت میگیرد.تزریق توسط یک سوزن که به یک ابزار مخصوص متصل می باشد انـجـام می گیرد. این ابزار سوزن را ۳۰۰۰ -۵۰ بار در دقیقه به سـمـت بـالا و پـایــین مرتعش کرده و جوهر را تا عمق ۱ مـیلی متر بدرون پوست تزریق میکند. جوهر را در خارجی تریـن لایه پـوست یـا هــمان اپیدرم تزریق نمیکنند زیرا این لایه از پوست مرتبا در حال ریزش و جایگزینی می بـاشـد. بنابراین تاتو را نمیتواند به مدت طولانی حفظ کند. جــوهر در لایه میانی پوست یا درم تزریق میگردد که سلولهای ثابتی داشته و باعث میگردد تاتو برای همیشه دست نخورده باقی بماند.

 

 



:: موضوعات مرتبط: سینما , ,
:: برچسب‌ها: آموزش تنظیم عمق سوزن ها , سایه تاتو , خالکوبی ,
تاریخ : دو شنبه 13 اسفند 1397
بازدید : 570
نویسنده : کیا فایل

کلیپ آموزش تصویری ساخت جوهر تاتو

 

کلیپ آموزش  تصویری ساخت جوهر تاتو

امروزه یکی از مشکلات بازار ایران عدم وجو محصولات اوریجینال و اصلی است.

که بسیاری از شغلها وهنرها را تحت تاثیر خود قرار داده است که یکی از معضلات تاتوکاران حتی حرفه ای نیز شامل این مشکل است.

در این کلیپ اموزشی ما ساخت جوهر تقریبا در حد اصلی را به شما اموزش داده و براحتی می توانید آنرا در منزل و با امکانات کم و ارزانتر از بازار تهیه فرمایید.

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: سینما , ,
:: برچسب‌ها: آموزش ساخت جوهر تاتو , کلیپ آموزشی , جوهر تاتو ,
تاریخ : دو شنبه 13 اسفند 1397
بازدید : 561
نویسنده : کیا فایل

کلیپ آموزشی مبانی ابتدایی تاتو با شرح فارسی

 

مبانی ابتدایی تاتو با شرح فارسی شامل : اموزش و معرفی دستگاه و وسایل تاتو مانند انواع سوزنها،پلاکها،رنگها،روش چسباتدن طرح خام،اجرای طرح روی بدن، تنظیم ولتاژ و سرعت سوزن گان و ......

 

تاتو یـا همـان خـالـکـوبی قدمتی بیش از ۴۰۰۰ هزار سال 2042
دارد. خـالکـوبـی در فـرهنـگـهـای مـخـتلف معنی و مفهوم
متفاوت و مخصوص به خود را دارد.

۱- خـالـکوبی می تواند بعنوان آرایش دایم بکار برده شود مانند تاتو ابرو.

۲- خالکوبی میتواند بعنوان تشخیص هویت و نشانگر پایگاه اجتماعی فرد بکار رود مثلا رومیان باستان برده ها و تبهکاران را برای شناسایی خالکوبی میکردند.

۳- بعنوان مناسک گذر یعنی هنگامی که فرد از یک مقطع زندگی وارد دوره تازه ای در زندگی میگردد (مانند بلوغ جنسی و ازدواج کردن) در برخی از فرهنگها مانند مردمان جزیره هاییتی اقدام به خالکوبی افراد میکنند.

۴- بعنوان تزیین.
2043
۵- برای برخی افراد تاتو تعیین کننده هویت آنها است.

تاتو و خالکوبی چگونه انجام میگیرد؟

تاتو توسط تزریق جوهر به زیر پوست صورت میگیرد.تزریق توسط یک سوزن که به یک ابزار مخصوص متصل می باشد انـجـام می گیرد. این ابزار سوزن را ۳۰۰۰ -۵۰ بار در دقیقه به سـمـت بـالا و پـایــین مرتعش کرده و جوهر را تا عمق ۱ مـیلی متر بدرون پوست تزریق میکند. جوهر را در خارجی تریـن لایه پـوست یـا هــمان اپیدرم تزریق نمیکنند زیرا این لایه از پوست مرتبا در حال ریزش و جایگزینی می بـاشـد. بنابراین تاتو را نمیتواند به مدت طولانی حفظ کند. جــوهر در لایه میانی پوست یا درم تزریق میگردد که سلولهای ثابتی داشته و باعث میگردد تاتو برای همیشه دست نخورده باقی بماند.

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: سینما , ,
:: برچسب‌ها: کلیپ آموزشی مبانی تاتو , آموزش تاتو ,
تاریخ : دو شنبه 13 اسفند 1397
بازدید : 543
نویسنده : کیا فایل

کلیپ آموزش ساخت دستگاه تاتوی تمرینی با 50 هزار تومان

 

آموزش ساخت دستگاه تاتوی تمرینی با 50 هزار تومان و با استفاده از وسایل دردسترس و ارزان برای مبتدیان و کسانی که نمیخواهند بیش ازهشتصد هزار تومان هزینه خرید دستگاه تاتو و سایر وسایل مورد نیاز مانند : سوزن ، پلاک ، آداپتور و .... کنند بهترین روش ابدایی است و در این ویدیو مراحل ساخت آنرا میبینید .

 

تاتو یـا همـان خـالـکـوبی قدمتی بیش از ۴۰۰۰ هزار سال 2042
دارد. خـالکـوبـی در فـرهنـگـهـای مـخـتلف معنی و مفهوم
متفاوت و مخصوص به خود را دارد.

۱- خـالـکوبی می تواند بعنوان آرایش دایم بکار برده شود مانند تاتو ابرو.

۲- خالکوبی میتواند بعنوان تشخیص هویت و نشانگر پایگاه اجتماعی فرد بکار رود مثلا رومیان باستان برده ها و تبهکاران را برای شناسایی خالکوبی میکردند.

۳- بعنوان مناسک گذر یعنی هنگامی که فرد از یک مقطع زندگی وارد دوره تازه ای در زندگی میگردد (مانند بلوغ جنسی و ازدواج کردن) در برخی از فرهنگها مانند مردمان جزیره هاییتی اقدام به خالکوبی افراد میکنند.

۴- بعنوان تزیین.
2043
۵- برای برخی افراد تاتو تعیین کننده هویت آنها است.

تاتو و خالکوبی چگونه انجام میگیرد؟

تاتو توسط تزریق جوهر به زیر پوست صورت میگیرد.تزریق توسط یک سوزن که به یک ابزار مخصوص متصل می باشد انـجـام می گیرد. این ابزار سوزن را ۳۰۰۰ -۵۰ بار در دقیقه به سـمـت بـالا و پـایــین مرتعش کرده و جوهر را تا عمق ۱ مـیلی متر بدرون پوست تزریق میکند. جوهر را در خارجی تریـن لایه پـوست یـا هــمان اپیدرم تزریق نمیکنند زیرا این لایه از پوست مرتبا در حال ریزش و جایگزینی می بـاشـد. بنابراین تاتو را نمیتواند به مدت طولانی حفظ کند. جــوهر در لایه میانی پوست یا درم تزریق میگردد که سلولهای ثابتی داشته و باعث میگردد تاتو برای همیشه دست نخورده باقی بماند.

 





:: موضوعات مرتبط: سینما , ,
:: برچسب‌ها: تاتو , خالکوبی , آموزش ساخت دستگاه تاتو ,
تاریخ : دو شنبه 13 اسفند 1397
بازدید : 711
نویسنده : کیا فایل

آموزش تاتو سه بعدی

 

تاتو یـا همـان خـالـکـوبی قدمتی بیش از ۴۰۰۰ هزار سال
دارد. خـالکـوبـی در فـرهنـگـهـای مـخـتلف معنی و مفهوم
متفاوت و مخصوص به خود را دارد.

۱- خـالـکوبی می تواند بعنوان آرایش دایم بکار برده شود مانند تاتو ابرو.

۲- خالکوبی میتواند بعنوان تشخیص هویت و نشانگر پایگاه اجتماعی فرد بکار رود مثلا رومیان باستان برده ها و تبهکاران را برای شناسایی خالکوبی میکردند.

۳- بعنوان مناسک گذر یعنی هنگامی که فرد از یک مقطع زندگی وارد دوره تازه ای در زندگی میگردد (مانند بلوغ جنسی و ازدواج کردن) در برخی از فرهنگها مانند مردمان جزیره هاییتی اقدام به خالکوبی افراد میکنند.

۴- بعنوان تزیین.
2043
۵- برای برخی افراد تاتو تعیین کننده هویت آنها است.

تاتو و خالکوبی چگونه انجام میگیرد؟

تاتو توسط تزریق جوهر به زیر پوست صورت میگیرد.تزریق توسط یک سوزن که به یک ابزار مخصوص متصل می باشد انـجـام می گیرد. این ابزار سوزن را ۳۰۰۰ -۵۰ بار در دقیقه به سـمـت بـالا و پـایــین مرتعش کرده و جوهر را تا عمق ۱ مـیلی متر بدرون پوست تزریق میکند. جوهر را در خارجی تریـن لایه پـوست یـا هــمان اپیدرم تزریق نمیکنند زیرا این لایه از پوست مرتبا در حال ریزش و جایگزینی می بـاشـد. بنابراین تاتو را نمیتواند به مدت طولانی حفظ کند. جــوهر در لایه میانی پوست یا درم تزریق میگردد که سلولهای ثابتی داشته و باعث میگردد تاتو برای همیشه دست نخورده باقی بماند.

 

 



:: موضوعات مرتبط: سینما , ,
:: برچسب‌ها: تاتو , تاتو سه بعدی , آموزش تاتو , خالکوبی ,
تاریخ : دو شنبه 13 اسفند 1397
بازدید : 637
نویسنده : کیا فایل

بررسي سازه ها شخص القايي صدا وسيما جمهوري اسلاي ايران بر مخاطبان ( بر اساس نظريه سازه هاي شخصي جورج كلي)

بررسي سازه ها شخص القايي صدا وسيما جمهوري اسلاي ايران بر مخاطبان ( بر اساس نظريه سازه هاي شخصي جورج كلي)

 

( بر اساس نظريه سازه هاي شخصي جورج كلي)

 

فهرست

موضوع

صفحه

چكيده تحقيق:............................

فصل اول.................................

مقدمه...................................

موضوع پژوهش.............................

مسئله پژوهش.............................

هدف پژوهش...............................

ضرورت و اهميت پژوهش.....................

فرضه ها.................................

فصل دوم.................................

ادبيات پيشينه تحقيق.....................

فصل سوم.................................

جامعه آماري.............................

نمونه و نمونه گيري......................

ابزار اندازه گيري.......................

روش اجرا................................

روش آماري...............................

فصل چهارم...............................

فصل پنجم................................

خلاصه و نتيجه گيري.......................

محدوديتهاي تحقيق........................

منابع...................................

پيوستها.................................

 

چكيده تحقيق:

اهميت رسانه هاس جمعي از همان آغاز انتشار نخستين روزنامه ها در يونان باستان همواره در كانون توجه نويسندگان و گردانندگان آنها و دغه دغه خاطر سياستمداران و حكام آن زمان بوده و تاكنون نيز ادامه دارد.تلويزيون نيز به عنوان يكي از بزرگترين و پردامنه ترين رسانه همواره توجه جامعه شناسان و ارتباط گران، سياستمداران و..... دوم خود معطوف داشته است موضوع اصلي، بررسي سازه ها شاخص ايفاي صدا وسيما است. سازه شخصي يكي از نظريه ها، جورج كلي ( 1967-1905) مي باشد. سازي نحوة‌نگاه كردن فرد به رويدادهاي موجود در دنيايي دوست به عبارت ديگر سازه فرضيه اي عضلاني است كه براي توضيح يا تعبير رويدادهاي زندگي ساخته مي شود. ما طبق اين انتظار كه سازه هايمان واقعيت هاي زندگي رزمره را پيش بيني خواهندكرد و آنها را توضيح خواهند داد، رفتار مي كنيم همانند دانشمندان ، همواره اين فرضيه ها را آزمايش مي كنيم، ما رفتار خود را بر پاية سازه هايمان قرار مي دهيم و آثار آن را ارزيابي مي كنيم.

براي بررسي سازه هاي القايي صدا وسيما در اين تحقيق طي بررسي هاي مختلف و مطالعه تعداد 15 سازة مختلف درك تصور مي كنم صدا و سيما در جهت القاي آنها در مخاطبان در داخل كشور انجام مي دهد را انتخاب كردم و آن را داخل جدول 4 گزينه اي با گزينه هاي موافقم، تا حدودي موافقم، مخالفم، و نظري ندارم قرار دادم و با تأييد استاد اين پرسشنامه ها در 100 نفر از دانشجويان به تحصيل در دانشگاه آزاد اسلامي واحد رودهن دارم و از آنها خواستم تا به مناسب ميل و نظر خود به سوالات پاسخ دهند.

روش آماري كه در اين تحقيق مورد استفاده قرار گرفت روش خي دو X2 بود.

پس از بررسي هاي انجام گرفته شده شخص گرد يرك سازه هاي ( توهم توطئه) (تهاجم فرهنگي) مورد قبول اكثريت آراء بدست آمده بود و اين سازه ها و فرضيه هاي مربوط به آن مورد پذيرش قرار گرفت.

 

فصل اول

 

مقدمه:

تأثيري پذيري مخاطبان از محتواي پيمامهاي وسايل ارتباط جمعي اعم از مطبوعات، راديو، سينما، علي الخصوص تلويزيون سابقه اي ديرينه و همراه پيدايش آنها دارد. از همان آغاز انتشار نخستين روزنامه ها در يونان باستان ( آكتاديورنا وآكتاسناتوس) همواره ميزان و نحوه اثر گذاري آنها بر خوانندگان ودريافت گنندگان مطالب آنها در كانو توجه نويسندگان و گردانندگان آنها و دغه دغه خاطر سياستمداران و حكام آن زمان بوده است ميزان و كيفيت تأثيرات رسانه هاي جمعي علي الخصوص تلويزيون به عنوان بزرگترين و پردامنه تري رسانه همواره با توجه جامعه شناسان، ارتباط گران، سياستمداران و ....به خود معطوف داشته است.

افزايش پژوهشهاي ارتباطي با ابعاد وسيعتر و موضوعات دير گاهي را تقويت كرد كه بر مبناي آن رسانه جمعي به وضع اجتماعي- فرهنگي، سطوح نيازها و خصوصيات شخصيتي مخاطبانشان ذي نفوذ و تأثير گذار و تأثير آنها ممكن است غير مستقيم، نامحسوس، طولاني و نيز تحت اشعاع ساير عوامل تقويت كننده يا تضعيف كننده اين فرايند باشد...

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: سینما , ,
:: برچسب‌ها: بررسی سازه ها , نظریه سازه های شخصی , جرج کلی ,
تاریخ : دو شنبه 13 اسفند 1397
بازدید : 787
نویسنده : کیا فایل

تکزاس (TEXAS)

تکزاس (TEXAS)

 

بازیگران فیلم تگزاس :

سام درخشانی – پژمان جمشیدی – حمید فرخ نژاد – گابریلا پتری، توگان تی شی، آدریانو تولوزا، تیاگو متوس، فرانسین لیما، لی بوم بوم.

خلاصه فیلم تگزاس :

این فیلم در برزیل فیلمرداری شد و مضمونی کمدی و خنده دار دارد این سه بازیگر برای بار دوم باهم در یک فیلم جمع شده اند و بازی میکنند.خلاصه ی کوتاهی از فیلم ارائه داده اند اینکه هرگز یک ایرانی رو تهدید نکن حتی در یک کشور دیگر…این فیلم سینمایی فیلمی کمدی مفرح است.در کشور برزیک آقای فرخ نژاد با درد آپاندیس روبه رو شد و مجبور شد که در همانجا عمل کند.فروش تگزاس در سینماها به 2 میلیارد تومان رسیده و این فیلم طرفداران زیادی دارد….

حواشی فیلم تگزاس :

«تگزاس» با بازی حمید فرخ نژاد، پژمان جمشیدی و سام درخشانی به کارگردانی سید مسعود اطیابی در بهترین سینماهای کشور در حال اکران است.

اینفوگرافی فیلم تگزاس :

نوع : سینمایی | ساخت : ایران – زبان فارسی و پرتغالی | موضوع : کمدی | کارگردان : مسعو اطیابی | سال تولید : 1396 | سال انتشار : 1397

 





:: موضوعات مرتبط: سینما , ,
:: برچسب‌ها: فیلم , ایرانی , تگزاس ,
تاریخ : دو شنبه 13 اسفند 1397
بازدید : 632
نویسنده : کیا فایل

تحقیق خانه سینما

تحقیق خانه سینما

 

فهرست

عنوان صفحه

  • مقدمه
  • فصل اول طرح مسئله

1-1 ضرورت پروژه

1-2 روش مطالعه وتحقیق

1-3 سامان پروژه مطالعاتی

  • فصل دوم : شناخت

2-1 شناخت سینما

2-1-1 - سینما چیست ؟

2-1-2- اختراع سینما

2-2-1 فرهنگ ونمایش ونقش آن درایران

2-2-2- تاریخ سینمای ایران

2-2-3 – سینمای حال حاضر ایران

2-2-3-1- نقدینگی

2-2-3-2- مواد اولیه

2-2-3-3- نیروی انسانی

2-3- معماری وسینما

2-3-1- پیوند (وجه اشتراک معماری وسینما )

2-3-2- نقد

2-3-4- بیانیه

2-3-3- الهام

2-4- بررسی چند نمونه خارجی وداخلی

2-4-1-

2-4-2-

  • فصل سوم : ضوابط واستانداردها

3-1- ظرفیت سالن

3-2 شکل واندازه تصویر پردازش

3-3 پرده ها وتصویرپردازی

3-4 لنزهای پردازش

3-5 پوشش تصویر

3-6 شیب کف وصندلی ها

3-7 شیب کف سالن نمایش تصویر

3-8 فاصله گذاری ردیف ها وراهروها

3-9 پرده ها

3-10 سالن نمایش اصلی

3-11سالن های نمایش فرعی

3-12 بخش جنبی خانه فیلم وسینما

3-13 فضاهای ورودی

  • فصل چهارم : مطالعات پایه

4-1- مطالعات منطقه ای ومحیطی

4-1-1- موقعیت جغرافیایی استان تهران

4-1-2- موقعیت جغرافیایی شهرتهران

4-1-3- کوهپایه ها وارتفاعات ورودخانه ها

4-1-4- ارتباطات

4-1-5- چگونگی شکل گیری شهر تهران

4-1-6- تاریخچه تهران

4-1-7- مطالعات فرهنگی واجتماعی

4-2- مطالعات اقلیمی

4-2-1- دما

4-2-2- بارش

4-2-3- رطوبت نسبی

4-2-4- باد

4-2-5- ساعات آفتابی

4-2-6- روزهای بارانی

4-3- معیارها وضوابط استقرار واحدهای ساختمانی درسایت

  • فصل پنجم : مطالعات کالبدی

5-1 تجزیه وتحلیلی سایت

5-1-1- بررسی موقعیت سایت درشهر

5-1-2- دید ومنظر ازدرون به برون سایت

5-1-3- دید ومنظر ازبرون به درون سایت

5-1-4- کاربریها وهمجواریها بلافصل

5-1-5- نظام توده فضا

5-1-6- گزینه منتخب لکه گذاری

5-2-1 - موقعيت شهری محل مورد نظر(سايت)

5-2-3 - موقعيت قرار گيری سايت در منطقه

5-2-4- دسترسی های سايت در منطقه

5-2-5- کاربريهای موجود در محدودة سايت

5-3- مشخصات و توانمنديهای موقعيت شهری سايت

5-4- تحليل و تجزية تصويری سايت

5-4-1- ديد بنا نسبت به محدودة اطراف سايت

  • فصل ششم : معرفی مجتمع فرهنگی – سینمایی تهران

6-1- جدول برنامه فیزیکی

6-2- مدارک ونقشه ها

  • منابع و ماخذ

 

 

 

مقدمه

((اينجا اتاقی است ، تاريک با پرده ای سپيد و کوچک در انتهای آن که با نوری سحر انگيز روشن می شود . و سايه ای حقيقی صدساله را پيش روی چند نفر از حاضران می گستراند . شايد هم سايه ای از حقيقتی دو هزار ساله که افلاطون از آن سخن می راند .

اينجا چند نفر خسته و شوريده و خسته به نظاره نشته اند . تا شبح واقعيت تخليشان را بر پرده ببينند . و بعضی به تاثير ، به کنار دستی شان میگويند ، اين جا اتاق رويا سازی است . جايی که تصويرها و صداها در هم میآميزد تا معجزة يک قرن ، پس از هزاران بار، بار ديگر روی می دهد.

اين جا مرکز تلاقی ذهن است . از علم و تکنولوژی تا هنر ، از فلسفه و سياست تا اقتصاد ، ار کژانديشی و بی مايگی تا خلاقيت ، از دوستی تا دشمنی ، اين جا خلاصه آدمی جاری است .

اين جا خاطرات گذرا نيستند . حرکات ناميرانيد . و اصوات تا ابد می مانند . و اين همه برای توصيف نام انسان کافی است . اين جا اتاقی است تاريک با پرده ای سپيد و کوچک در انتهای آن .)) 1

سينما پديده ای است که فرا تبار شناسی آن ، باب تاثير دو سويه ای را بر زندگی برونی انسان گشوده است . در فرآيند بزرگنمايی فريمهای کوچک تا ابعاد محصور کنندة و غول آسای پرده جادوايیاش حد ميانه ای را می توان فرض کرد . که حتی از ديدگاه بصری منطبق با سازوکار و زندگی انسان است .

در ادامه به تاريخچة فرهنگ نمايش و چگونگی پديد آمدن نمايش در جوامع مختلف می پردازيم .

آغاز نمايش در هر سرزمينی را بايد در آداب و رسوم . مناسک مذهبی همان قوم و در فعاليتهای انسانی برای تنازع بقا جستجو کرد .

انسان بدوی که در بيان افکار و عواطف خود ناتوان بود . حرکت را به کمک طلبيده و از طريق حرکات موزون سعی در بيان افکار و عواطف خود کرد و برای درک لذت و به عنوان نيايش و سخن گفتن با خدايان خود شروع به انجام حرکات موزون ( رقص ) می کند .

بنابراين اولين هنرهای نمايشی در درون همين مراسم جادوئی و حرکات موزون است که شکل می گيرد .

شايد بتوان گفت يکی از شرايط ضروری برای پيدايش تئاتر فراهم آمدن درک نسبتاً پيچيده ای از جهان است که در آن امکان داشتن نظر گاهی عينی و بيطرفانه از مسائل انسانی وجود داشته باشد . مثلاً يکی از علايم اين فرايافت ، ظهور يا بروز يک برخورد کمدی با مسائل است زيرا برای آنکه در راه خير و سعادت مردم از معيارهای مضحک را برگزينيم ، نياز به بينشی عينی و بيطرفانه داريم . علامت ديگر گسترش حس زيباشناختی است . مثلاً هنگامی که فرايافت های انسان از جهان خود تغيير می کند ، اغلب از اجرای آيين و توسل به اسطوره ها برای رسيدن به خوشبختی صرف نظر می کنند .

دو شرط ديگر نيز که مربوط به حس زيباشناختی است دارای اهميت اند ، پيدا شدن اشخاصی که می توانند عناصر تئاتری را به تجربه هائی متعالی وافرتر بدل کنند ، و جامعه ای که قادر باشد ارزش تئاتر را به عنوان فعاليتی منتقل و ويژه بپذيرد ، چرا که تئاتر آموزش می دهد ، ارشاد می کند و می کوشد تماشاگر خود را آرامشی روحانی ببخشد . و او را با حيات درونی خويش واحد است بعنوان مرکزی اجتماعی نيز قابل توجه است و در ايران نيز به عنوان يک مرکز دسته جمعی بمنظور بيان مسائل فرهنگی و تفريحی نقش ايفا می کند و می توان بعوان يک عامل کمک دهنده در اين راستا مورد توجه قرار گيرد .

سينما در ايران همانطور که گفته شديک صنعت نوپا و خالی از هرگونه محتوا و فرم است و جهت مشخصی در اين صنعت و هنر ديده نمیشود اين عامل در کشور ايران بعنوان يک عامل صنعتی مورد توجه قرار رفته است که قادر باشد در مسائل اقتصادی کشور موثر باشد و اگر چه جنبة هنری ندارد با اين وجود نمی توان منکر اين مهم شد که سيل افراد شايق و به سينما رو به مراتب کمتر از ساير تفريحات دسته جمعی می باشد . و به همين نسبت فضاهای مورد نياز به خصوص در مرکز بيشتر از ساير فضاهای همسو می باشد . پس از چنين مکانهايی با توجه به مشخصات آنها جهت رهبری عموم مردم می توان استفاده نمود . سينما از جهت رابطه با فرد عامی اين مرز و بوم تا حد زيادی قابليت بهره برداری دارد شخص در محيط سينما با يک تکنيکی روبرو است که از لحاظ آسانی بيان به ساير وسائل ارتباط جمعی يک حس راحت دارد . و نيز سينما از لحاظ محيط فيلم با يک وسعت زياد ، توجه تماشاچی را به خود جلب می کند و با استفاده از امکانات فنی ، محيطی دور از ذهن را به آسانی برايش بازگو می کند .

فرد در محيط سينما خواص يک محيط اجتماعی را بدست می آورد به جای هرگونه محيط اجتماعی ديگر امکان آموزش در سينما بيشتر می باشد پس برای آنکه از عامل سينما بتوان در حداکثر وضع موجود استفاده نمود بايد محتوای آن را کنترل نمود و در سطح بالاتری قرار داد برای اين منظور با در اختيار گذاردن وسائل و فضاهای تکنيکی اين حالت را بوجود آورد .

 

1- 1- ضرورت طرح پروژه

بناهای فرهنگی یک جامعه یکی از نیازهای زندگی امروزه است جوامع با سرعت بیشتری به پیش می رود و پله های ترقی را طی می کنند که بیشترین سعی و کوشش خود را به استوار ساختن پایه های فرهنگی جامعه نهاده اند و نیازمند این امر ارتقاء ساختارهای فکری افراد جامعه است. لذا مسأله اصلی بدین گونه طرح گردیده:

رسیدن به فضایی که بتواند زمینه ارتقاء ساختارهای فکری بشر در زمینه هنر بوده است فراهم بیاورد و بستر مناسب برای فن آوری و خلاقیت های نوین هنری را فراهم سازد.

تحولات اقتصادی و اجتماعی همواره با دگرگونیهائی در طرز اندیشه و رفتار افراد یک جامعه همراه است.

نظام فرهنگی که بر اساس شکل خاصی از تولید و مجموعه از آداب و رسوم استوار بوده و همزمان با یک تحول جدید به هدفهائی تازه نیامند می شود. اگر نخستین مراحل تحول اجتماعی ایران نیازها، محرک اقتصادی داشت در این مرحله از انعکاس این خواسته ها و تمنیات معنوی و فرهنگی افراد بچشم می خورد.

توجه به این نیازها در ایران با توجه به میراث فرهنگی و تماس دائم با تمدن غرب اهمیت اساسی دارد زیرا گروهی از مردم پیشینه فرهنگی این سرزمین را ندیده گرفته و شیفته راه و رسم زندگی غرب شده اند و گروهی دیگر ورود برخی از مظاهر تمدن صنعتی را نشان عدم علاقه و حفظ سنت ایران دانسته اند. با تحولات اجتماعی و اقتصادی ایران اکنون جامعه به فرهنگی نیازمند است که بر مبانی فرهنگ مبین استوار باشد و نیز بتواند در زندگی ایرانیان بخصوص جوانان در یک جامعه صنعتی مؤثر باشد منظور اصلی بوجود آوردن شخصیت انسان مطلوب می باشد. که باید یک فرد را در زمینه های جسمانی و اجتماعی، روحانی تربیت نموده و همچنین احتیاج به یک فرهنگ می باشد که بر مبنای یک فرهنگ ملی استوار باشد. یعنی احیاء ارزش های اصیل فرهنگ ایران اسلامی و انطباق آن با شرایط زندگی امروزی و همچنین برخورداری از مظاهر فرهنگ جهانی است. با توجه به مطالبی که د سطور گذشته بیان گردیده لزوم یک هدف و ایدئولوژی کلی برای جوانها که بتوانند تماماً آنها را مجذوب نماید، این هدف ترتیب جسمانی، اجتماعی، روحانی می باشد و لازمه آن داشتن یک سیاست فرهنگی است. عواملی که ضرورت این سیاست را ایجاد می کند.

1- افزایش رفاه

2- افزایش و تحصیلات ابتدایی، متوسطه و عالی

3- افزایش روابط بین الملل

 

لزوم احداث مرگز فرهنگی سینمایی

تولیدات سینمایی جهان غرب در سالهای اخیر و درست پس از اوایل دهة هشتاد به قدری از نظر کمی و کیفی در حال رشد بوده است که حقیقتاً بازارهای جهانی و خصوصاً خاورمیانه را تحت تسلط خود قرار داده است. بازاریابی قدرت اقتصادی، تبلیغی ، فرهنگی این رسانه توسط مرجعی از فیلمهای بازاری که حادثه، خشونت و ... بخش عظیم آن را تشکیل می دهد تأمین شده است.

در این میان سینمای ایران با هدف اعتلای ارزشهای انسانی بوسیله سینما، با سرمایه ای اندک حرکت کند خود را ادامه می دهد. چنانکه دیده ایم صنعت سینمای ایران بهترین سوژه های فیلمسازی و لایقترین عوامل ساخت را داراست و این موضوع را بوسیله ی موفقیت های پی در پی خود در جشنواره های هندی جخانی به اثبات رسانیده است ولی در عین حال از نظر منابع لازم، امکانات حداقل و آموزش و حمایت های اصلی نیز دچار مشکل کمبود می باشد.

جهت شتاب بخشیدن به فعالیت های سینمایی کشور در حدی که در خور رسالت فرهنگ و سیاست و اجتماعی آن باشد دست کم اقداماتی در بخش سینمایی ایران ضروری می باشد که چیزی مد نظر رساله این پروژه می باشد بخش آموزشی و ترویج فرهنگ آن می باشد.

بدیهی است که استفاده از تکنولوژی برتر یکی از مهمترین عوامل بالا برنده کیفی صنعت فیلم خواهد بود و اساساً فیلمها عظیم از این نوع، هزینه هایی سنگین جهت دکورهای صحنه، لباس، نور پردازی، صدابرداری، جلوه های ویژه، سیاهی لشکر، تدارکات ، اماکن و صحنه های متنوع و آموزش صحیح را متحمل می شود.

مخاطب فیلم و سینما یعنی مردم به عنوان اساسی ترین و اصلی ترین زیرمجموعه سینمای جمهوری اسلامی مورد توجه خاص برنامه ها و سیاست های امور سینمایی است. ارتقاء فرهنگ بصری تماشاگر ایرانی شعار اصلی تغییر سیاستها در جاری کردن تبادل فرهنگی بین تماشاگر و فیلمساز است. استقبال تماشاگران از فیلمهای برتر ایرانی، تشویق فیلمسازان را به سوی ساخت فیلمهای فرهنگی و هنری موجب شده و تولیدات بیشتر این دست فلیمها سبب ارتقاء فرهنگ بصری تماشاگران از یک سو و ارجمندی و عزت هنرمند در جامعه اسلامی از سوی دیگر می شود. که این تبادل فرهنگی بین تماشاگر و فیلمساز ضامن اصلی اعتلای سینمای جمهوری اسلامی تا رسیدن به سینمای آرمانی ماست.

اصلی ترین عنصر از مجموعه ی منابع صنعت فیلمسازی مانند سایر صنایع «نیروی انسانی» است اما تفاوت اصلی این منبع با سایر منابع، تنوع و تعدد عناصر آن در یک خط تولید است. ترکیب نیروی انسانی این صنعت در برگیرنده ی عناوین هنری، فنی ، صنعتی متنوعی است که مهمترین خاصیت آنها به جز مهارت، هماهنگی فوق العادة آنهاست. عواملی چون سناریست کارگردان، مدیر تولید، تهیه کننده، برنامه ریز، مدیر تدارکات، طرح دکور، طراح صحنه، طراح لباس، مدیر فیلمبرداری، نور پردازی، دکوراتور، صحنه پرداز، کارگردان هنری، صنعتی صحنه، مسئول صحنه، مأمور خرید، مجریان دکور، طراح گریم، گریمورها، سازندة وسایل صحنه، فیلمبردار، سدول برق، دوزنده، بازیگران (زن، مرد، کودک، مسئول حیوانات؛ مشاورین، مسئول وسایل نقلیه موتوری و غیر موتوری ...)

همة این مسئولیت ها و کارها که در نیروی انسانی خلاصه می شود یکی از بخشهای مهم صنعت فیلم سازیست جامعه ی امروز ما احتیاج به پرورش فکری نیروی انسانی را دارد که از یک سو تولید کننده است (اهالی سینما) و از سوی دیگر مصرف کننده (تماشاچی) است. که هر دو این قشر می توانند از نیروهای مهم فرهنگ سازی و رشد فرهنگ و تمدن یک جامعه باشند. سینما به عنوان نمایش دهنده می تواند فرهنگ ساز باشد. و از سوی دیگر فرهنگ یک جامعه می تواند شکل دهندة سینمای آن باشد. بنابراین توجه به ایجاد فضاهایی برای پاسخگویی و شکل دادن در رشد فکری نیروی انسانی امری است ضروری.

 

1-2- روش مطالعه تحقیق :

تحقیقات را می توان به سه بخش کلی تقسیم کرد . 1-2-1 مرحله اول ! شناخت

1-2-2- مرحله دوم! مطالعات پایه

1-2-3- مرحله سوم ! مطالعات کالبدی

1-2-1- مرحله اول :

مرحله ی اول را می توان به موارد زیر تقسیم کرد :

الف) طرح مسئله به شکل کلی : همان طور که در ضرورت طرح پروژه توضیح داده شد، هدف رسیدن به فضایی است که بتواند زمینه ارتقاء ساختارهای فکری افراد جامعه را در قالب یک مجتمع سینمایی محیا کند.

ب) مبانی نظری که شامل بررسی طرحها، ایده ها و نگرش ها و فلسفه های مختلف در این رابطه می باشد.

ج) مبانی سینما که به خود مقوله ی سینما می پردازد.

د) تاریخچه سینما که از دو دیدگاه مفهومی شامل سبکها و نگرش ها و ساختارها شامل زمینه ها و امکانات به قضیه می پردازد.

ه) استانداردها و ضوابط طراحی که به مباحث اکوستیکا، حریق، انواع سالن ها و ... می پردازد.

و) بررسی نمونه هایی در ارتباط با فضاهای تفریحی، فرهنگی ، آموزشی و تجزیه و تحلیل آنها.

1-2-2- مرحله دوم :

شامل مطالعات پایه است که به مسائلی از قبیل شکل گیری و تاریخچه مشهد تهران – مطالعات فرهنگی، مطالعات اقلیمی و جمعیتی می پردازد.

1-2-3- مرحله سوم :

شامل مطالعات کالبدی است که به آنالیز اجزاء می پردازد و شامل:

الف) شناخت بستر طرح در شهر تهران

ب) شناخت خصوصیات درونی و تجزیه و تحلیل سایت

ج) شناخت یافت همجوار و عوامل تأثیر گذار خارجی

1-2-4- نتیجه گیری

شامل برنامه ریزی فیزیکی و طرح و نقشه های مربوطه می باشد.

 

 

1-3 سامان پروژه مطالعاتی :

پروژه شش فصل تنظیم شده است که فصول نخست ضرورت طرح مسئله و روش مطالعه و تحقیق را بازگو می کند. طرح مسأله سینما در نگاه اول مسأله نو و بدیعی نیست ولی مخاطب امروزه سینما مخاطب سالهای نخست ظهور این پدیده نیست بنابراین نیازهایش هم مانند مخاطب پیشین این هنر نیست مخاطب امروز سینما مخاطبی است که در ارتباط با مسائل اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و ... پیرامون خود می اندیشد و صرف گذارندن دقت و یا جذابیت نو بودن این هنر به آن علاقه ندارد.

سینما امروزه به سمت اصالت هنری پیش می رود. بنابراین باید به او فرصت اندیشیدن پیرامون آنچه می بیند داده شود.

سینماهای امروزه ما اگر چه بسیار متفاوت از آنچه در گذشته بوده عمل می کند ولی با یک نگاه عمیق تر می بینیم مخاطبین همچنان، به عنوان محصولی قلمداد می شود که پس از دیدن فیلم که هدف اصلی سینمای تجاری ماست، استعمال شده تلقی می شود. مخاطبی که پس از مشاهده یک فیلم سینمایی تحت عنوان سینما به جای فرصت دادن به او برای اندیشیدن، پس از خاتمه فیلم که در واقع نقطه شروع جریانات فکری اوست، به سمت راهروهای خروجی هدایت می شود که معمولاً به خیابان ها می ریزد و بدون دادن فرصتی برای اندیشیدن به ری مجدداً درگیر مسائل روزمره و اتفاقات عینی می گردد. با نگاهی نو به این مطلب می توان دریافت که اگر مخاطب سینما را یک مخاطب هنر بدانیم پس باید امکان درگیری ذهنی او را با موضوع چه قبل از فیلم و چه بعد از آن محیا کنیم. سینمای ما تبدیل به فضایی می شود که ناقل اطلاعاتی است و نه محافظ رسمی در این دارد. که ما را به سمت و سویی هدایت کند که پس از خروج از سالن آمادگی ذهنی برای درگیری با فیلم برقرار کنیم. زمان را طولانی تر می کنیم سلسله مراتب را برای رسیدن به فضای بیرون و درگیری های روزمره فراهم می کنیم. این نوع نگرش باعث می شود که بسیاری از اتفاقات را پس از خاتمه فیلم و خروج از سالنها مطرح کنیم و در واقع داستانی که سناریو مجموعه ما پس از خروج از سالنها شروع می شود.

نخست باید به شناخت پیرامون سینما برسیم.

در بخش دوم شناخت نسبت به موضوع سینما صورت گرفته است سینما چیست و اهمیت آن در کجاست؟ اهمیت و نقش فرهنگ نمایش و نقش آن در ایران؟

- به بررسی نقش حرکت در سینما می پردازیم ریتم و تکرار که عنصر بسیار مهمی در یک سلسله مراتب می باشند.

- تأثیر متقابل سینما و معماری

- به بررسی سینما و متافیزیک می پردازیم به اهمیت سمبل و نشانه ها به سینما می پردازیم سمبل ها و نشانه هایی که در پروژه ها ظهور می کنند. در سینمایمان متافیزیکی بسیار استفاده می شود که بیان نمادین است.

پروژه ما باید با این بیان سینمایی آشنا باشد.

- تاریخچه شکل گیری سینما در ایران را بررسی می کنیم؟

- بخش سوم : ضوابط و استانداردها.

- بخش چهارم : مطالعات شهری

- بخش پنجم : موقعیت سایت را بررسی می کنیم؟ مطالعات کالبدی

 

 


2ـ 1 ـ شناخت سينما 
1

2-1-1 سينما چيست ؟

نظريه پردازان فرانسوی علاقمند به تمايز گذاری ميان « فيلم» و « سينما» ، هستند . از نظر آنان جنبة «فيلمی» اين هنر ، به رابطة آن با جهان پيرامون و جنبي سينمائی آن مستقيماً با زيبائی شناسی و ساختار درونی اين هنر رابطه دارد . در انگليس علاوه بر اين بر اين دو اصطلاح ، واژة سومی نيز وجود دارد . که آن مووی ، «Movie » است . که بر سومين جنبة پديدة فيلم يعنی نقش آن به عنوان کالای اقتصادی ، دلالت می کند . اين سه جنبه البته رابطة تنگاتنگی با يکديگر دارند. و چيزی که از نظر يکی «Movie » است . ممکن است به نظر ديگری « فيلم » باشد . اما به طور کلی ما اين سه اصطلاح را غالباً شبيه به هم بکار می گيريم . در صورتی که «Movie » را بايد مثل تنقلات مصرف کرد .

سينما هنری است متعالی و با رايحه ای از زيباشناسی و فيلم فراگيرترين اين سه اصطلاح و با حداقل مفاهيم ذهنی است .

تاريخ «Movie » ، « سينما » و « فيلم » ، اگرچه دوره ای کمتر از يک قرن و تنها چند دهة اخير را در بر می گيرد اما ساختار تکاملی متراکم و بغرنجی را نشان می دهد . اين امر تا حدودی نتيجة ماهيت انفجاری پديدة فيلم است ، فيلم به عنوان يک رسانة ارتباطی به سرعت برای گروه کثيری از مردن قابل فهم شد . و اين امر تا حدودی نيز به تصاعد هندسی تکامل تکنولوژی در قرن نوزدهم که با دوره های اقتصادی همراه بود مربوط می شود . که فيلم بايد تکامل می يافت يا از بين می رفت .

هر يک از اين سه تلقی ـ مووی ، فيلم و سينما ـ دامنة کارکردی از مستند سازی تا انبوه فيلمهای داستانی ، فيلم های تجريدی و پيشرو را در بر می گيرد . بخش اعظم اين بخش تاريخی ، بخش ميانی اين تقسيم بندی را شامل می شود . زيرا در اينجاست که جنبه های سياسی ، اقتصادی و اجتماعی فيلم ، مهمترين دورة تاثيرات خود را طی می کند .

می توان ميان تاريخ شکل هنری رمان ، در سيصد سال گذشته و تکامل فيلم ظرف هشتاد سال گذشته مقايسة جالبی صورت داد . اين هر دو هنر به اقتضای نقش اقتصادی و تعداد فراوان مصرف کنندگانشان ، بيش از هر چيز ديگر ، هنرهای فراگير بوده اند . هر يک از اين دو با ريشه ای در ژورناليسم، يعنی بعنوان يک رسانه برای ثبت وقايع در اولين مراحل پيدايش که مشخصة آن نوآوری و ابداع است تکامل يافته ، به سرعت به سرکردگی هنرهای ديگر دست يافته اند . و نظام پيچده ای از گونه های متفاوت را بيرون داده اند که در خدمت مخاطبهای متفاوتی قرار داشته اند . و سپس در رقابت رسانه ( رقابت فيلم با رمان ، وتلويزيون با فيلم ) به مرحلة ديگری از ثبت که عمدتاً با گرايش به ارزش های زيبايی شناختی و نخبه گرائی در مقابل جنبه های سرگرم کنندة عامه پسند مشخص شده اند ، وارد شده اند . درست همانطور که رمان ، فيلم را تغذيه کرده است .

همة متون تاريخ سينما ، سينما را به دو بخش مشخص صامت و ناطق تقسيم می کنند . دورة ما قبل تاريخ فيلم ، هم مراحل تکاملی همةمناديان سينما توگراف و هم تکامل جنبه های خاصی از ديگر هنرهايی که در فيلم تاثيری مهم داشته اند . ( مثلاً ملودرامهای ملکه ويکتوريا ، و يا ارزشهای تصويری پرتره ، ) را در بر می گيرد . سالهای 1896 شاهد بر آمدن سينما از يک حقة سرگرم کننده به يک هنر اقتصادی آماده برای جهش است . پايان اين عصر با پيدايش فيلمهای بلند داستانی مشخص می شود . دورة 27 ـ 1913 ، شامل عصر صامت است در دورة 32 ـ 1928 سينمای جهان در يک مرحلة انتقالی قرار دارد . اين مرحله وجهه زيبايی شناختی فوق العاده ای برای ما ندارد . اما خود را به عنوان يک مرحلة مهم اقتصادی و تکنولوژيک مطرح می کند .

دورة 46 ـ 1932 ، دوران طلايی تسلط هاليوود بر سينمای جهان است که اين دوره تا امروزه و دورانهای اخير نيز وجود دارد و هيچ قدرت سينمايی کشوری نتوانسته بر قدرت هاليوود بر سينمای جهان ذره ای بکاهد . طی اين دوره ، فيلمها به بزرگترين موفقيتهای مالی دست می يابند . درست پس از جنگ جهانی دوم فيلم با رقابت تلويزيون رو در رو می شود .

با فروکش کردن آتش جنگ جهانی دوم ، تب اشتياق به ((ديدن از راه دور )) يا همان تلويزيون اندک اندک بالا گرفت . در حالی که در سال 1948 تنها جهار کشور قدرتمند جهان ( آمريکا ، انگليس ، فرانسه و شوروی ) قادر بودند از امواج تلويزيونی استفاده کنند ، اما دهة 50 ميلادی دوران فراگيری تلويزيون بود ، بطوريکه که تعداد اين کشورها تا سال 1956 به 35 سال کشور رسيد و فقط طی چهار سال پس از جنگ ، 108 ايستگاه پخش تلويزيونی توسط ارتباطات فدرال ، در آمريکا برپا شد . اشتياق به داشتن تلويزيون به حدی بود که در ژاپن ، از هر چهار خانواده يک نفر صاحب تلويزيون بود . بدين ترتيب ، در حالی که که قيمت متوسط يک دستگاه تلويزيون 30 هزار ين ، ( يعنی در حدود سه برابر دستمزد ماهيانه يک کارگر ) بود ، 30 ميليون ژاپنی تلويزيون تماشا می کردند . 1

سالهای 60 ـ 1947 همزمان با رشد سينمای جهان ، سالهای واکنش فيلم به اين رقابت است . اينک سينمای هاليوود ، اگر چه هنوز هم از لحاظ اقتصادی مسلط است ولی از نظر زيبايی شناختی به اين گونه نمی باشد . رشد موج نوی سينمای فرانسه در دهي شصت ، شروع دورة هفتم تاريخ سينماست . نوآوريهای تکنولوژيک تلقی تازه ای از توليد فيلم با بودجه های اندک با احساس تازه ای از ارزش اجتماعی و سياسی فيلم ، همه با هم ترکيب شدند تا خرده موجهای نويی در اروپای غربی ، آمريکای لاتين ، آفريقا و آسيا و سرانجام حتی در ايلات متحده و اروپای شرقی ايجاد کنند .

سينمای معاصر را از جهاتی سنتز نيروهايی دانست که در هر لحظه به نظر می آيد ، يکی از آنها به فرمولهای سينمايی جهان سايه افکنده است . آنچه که در درک تاريخ سينما اهميت دارد . مشاهدة اين نکته است که چگونه هر يک از اين عوامل اجتماعی ، سياسی ، اقتصادی ، فرهنگی ، روانی و زيباشناختی با ديگر عوامل در مناسباتی پويا در هم می آميزد . از آنجا که فيلم ظاهراً اين چنين پيچده و بغرنج است . تاريخ سينما را می توان محصول تناقض متعددی دانست که استنتاج منطقی آنها خود به عنصری برای تناقض بيشتر تبديل می شود . اين نکته در همة سطوح ، از ريژ ترين تا عمومی ترين آنها را مشاهده کرد . مثلاً بازی يک بازيگر حاصل کشاکش ميان نقش و شخصيت خود بازيگر است در اين ميان گاه شخصيت بازيگر مسلط است و گاه نقش او ، اما در هر حال حاصل جمع و استنتاج منطقی از اين دو عامل امر سومی است ، يعنی بازی ، که خود يکی از عوامل متعددی يک واحد وسيعتر يعنی فيلم است .

تعداد بسيار اندکی از پديده های تاريخ سينما را می توان با قوانين ساده علت و معلولی توضيح داد . اگر فيلم را اساساً محصولی اقتصادی در نظر بنگريم . در مورد فيلمسازان بسياری که بدون توجه به واقعيتهای مربوطه کار می کنند . خود را نيز حفظ کرده اند چه می توان گفت . يا اگر بعضی از فيلمها را بر اساس تاثيرات سياسی و اجتماعی شان بهتر بدانيم ، بايد بياد داشته باشيم که ممکن است علت اين امور به طر کلی نه سياسی ، بلکه ، شخصی و زيبايی شناسانه باشد . به طور خلاصه ، در تاريخ فيلم هدف ما نبايد تعيين اين نکته باشد که چه چيزی علت چيز ديگری است . بلکه بايد بدنبال فهم اين نکته باشيم که ، ( جه جيزی با چه چيز ديگری رابطه دارد .) در تاريخ سينما ، برای هر پديدة مورد توجه ، حداقل سه توضيح امکان دارد . مهم نيست که کدام يک از اين سه توضيح درست است . بلکه مهم تعيين چگونگی مناسبات اين سه با يکديگر و جهان ورای آنهاست .

فيلم ، به عنوان ماهيت فراگير و مردمی اش ، بيش از هر هنر ديگری ، مناسبات مدام در حال تغيير قراردادهای اجتماعی را منعکس می سازد . گذشته از اين فيلم بطور مستقل و منفک از ديگر هنرها و رسانه ها تکامل نيافته است . تاريخ فيلم را بايد در متن گسترش و رشد ديگر رسانه های تکنولوژيک و در ارتباط با تکامل ديگر هنرهای غير تکنولوژيک بررسی کرد .

تاريخچة سينمای جهان

2-1-2 اختراع سينما

سينما را نبايد يک اختراع بلکه بايد يک حرکت تکاملی پيچده دانست . سينما در حقيقت وابسته به چها عامل اصلی ، هنر ، تکنولوژی ، اقنصاد و تماشاگر دانست . 1 و اين عوامل هستند که موضوع ، زمان و مکان يک نمايش سينمايی را تعيين می کنند . با اين حال ريشه اين عوامل چهارگانه را که باعث به نمايش در آمدن اولين تصوير متحرک برادران لومير ( 28 دسامبر 1895 ) و شکل گرفتن نخستين نمونه های اين رسانه گرديد . بايد در سالهای قبل از 1895 جستجو کرد .

 

 

شامل ورد87 صفحه ای

 

توجه : لینک دانلود پکیج، پس از خرید برای شما نمایان شده و به ایمیل واردشده نیز ارسال خواهد شد. دقت کنید که ایمیل در ابتدای خود www ندارد.

همچنین توجه نمایید که وارد کردن نام و نام خانوادگی صحیح، داشتن ایمیل و یا شماره موبایل الزامی نبوده و می توانید از ایمیل و یا شماره موبایل غیر واقعی استفاده نمایید، چرا که فایل پس از خرید برای شما فعال شده و قابل دانلود و استفاده است.

 

برای دریافت فرمت pdf رایگان میتوانید به ادرس

 

bia2download70@gmail.com

ایمیل بزنید نام کامل پروژه قید شود.

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: سینما , ,
:: برچسب‌ها: تحقیق خانه سینما , خانه سینما ,
تاریخ : دو شنبه 13 اسفند 1397
بازدید : 966
نویسنده : کیا فایل

دانلود رایگان سریال جدید ممنوعه

دانلود رایگان سریال جدید ممنوعه

 

دانلود سریال ممنوعه

 سریال ممنوعه با لینک مستقیم

دانلود سریال ممنوعه با کیفیت عالی 

 

گروه فیلم : جنایی – اجتماعی

سال تولید : ۱۳۹۷

کارگردان : امیر پورکیان

بازیگران: امیر جعفری ،خاطره اسدی، امیرحسین آرمان، آناهیتا درگاهی، مجید مظفری و آتیلا پسیانی ، الهه حصاری ، پژمان بازغی ، نیکی کریمی ، هادی حجازی فر ، لیلا زارع ، آناهیتا درگاهی ، نیلوفر رجایی‌فر ، نیما شعبان نژاد

خلاصه داستان :سریال «ممنوعه» داستان سه نسل را به صورت همزمان و پیوسته از دغدغه های امروز جوانان تا آسیب مسائل روز خانوادگی و اجتماعی روایت می کند.

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: سینما , ,
:: برچسب‌ها: دانلود سریال ایرانی , ممنوعه , سریال ممنوعه , زمان پخش سریال ممنوعه ,
تاریخ : دو شنبه 13 اسفند 1397
بازدید : 601
نویسنده : کیا فایل

دنیای حیرت آور آنتونی رابینز - فایل انگیزشی موفقیت

دنیای حیرت آور آنتونی رابینز - فایل انگیزشی موفقیت

 

نوع فایل: PPT، فایل پاورپوینت

زبان: فارسی

تعداد اسلاید: 34

 
دنیای حیرت آور آنتونی رابینز
«اولین چیزی که مردم نیاز دارند آینده‌ای فوری و دوست‌داشتنی ست، چیزی که نگاه کردن به آن به هیجانتان بیاورد. چیزی که شمارا صبح زود از خواب بیدار کند و تا دیروقت بیدار نگه دارد. وقتی ضعیف هستید انجام دادن این کار سخت است، برای همین افراد را هشت، ده یا دوازده ساعت در شرایط خاصی قرار می‌دهم، جایی که کارهایی می‌کنند که فکر می‌کنند نمی‌توانند. پریدن از هواپیما، گذر از آتش؛ و تمام این مدت مشغول تجربه کردن این دیدگاه هستند. ده سال طول می‌کشد تا از پسش برآیند. یک‌لحظه است؛ لحظه‌ای که مغزتان می‌گوید دیگر بس است! همین است؛ من استعفا می‌دهم! بگذار کاری کنیم اتفاق بیفتد! بگذار راه بیفتیم!»

 


 



:: موضوعات مرتبط: سینما , ,
:: برچسب‌ها: تونی رابینز , موفقیت , سخنان انگیزشی , راه موفقیت , شادی ,

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

فروشگاه فایل کیا؛ منبع جامع انواع فایل... چنانچه فایل مد نظرشما در بین فایل های بارگذاری شده در سایت موجود نبود،می توانید از طریق دایرکت پیج اینستاگرام@kiyafile.ir سفارش دهید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان منبع جامع انواع فایل و آدرس kiyafile.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.











RSS

Powered By
loxblog.Com
مدیر سبز، آموزش بازاریابی

TOOLS BLOG

TOOLS BLOG